Fredag åbner Danmarks første nye fjernbanestrækning i årtier – med ét tog i timen

PLUS.
Køge Nord station, som består af en 225 meter lang gangbro, den nye banes eneste nye station Illustration: Banedanmark

Den dobbeltsporede København-Ringsted-bane skulle have haft kapacitet til 12 tog i timen hver vej. Men foreløbig er der ikke udsigt til mere end fire, når der er travlest.

Fredag åbner banen mellem København og Ringsted over Køge langt om længe, efter at have stået færdig, men tom siden december. Det er den første nye fjernbanestrækning i Danmark – minus broer og tunneller
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.