Fredag åbner Danmarks første nye fjernbanestrækning i årtier – med ét tog i timen
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Fredag åbner Danmarks første nye fjernbanestrækning i årtier – med ét tog i timen

PLUS.
Køge Nord station, som består af en 225 meter lang gangbro, den nye banes eneste nye station Illustration: Banedanmark

Den dobbeltsporede København-Ringsted-bane skulle have haft kapacitet til 12 tog i timen hver vej. Men foreløbig er der ikke udsigt til mere end fire, når der er travlest.

Fredag åbner banen mellem København og Ringsted over Køge langt om længe, efter at have stået færdig, men tom siden december. Det er den første nye fjernbanestrækning i Danmark – minus broer og tunneller

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.