Fransk mikrobil skal konkurrere med løbehjul
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Fransk mikrobil skal konkurrere med løbehjul

PLUS.
For at spare omkostninger til produktionen af mikrokøretøjet Ami er bilen næsten symmetrisk opbygget. For eksempel er de to døre ens, så den ene er hængslet ved forstolpen og den anden ved bagstolpen. Illustration: Bjørn Godske

Franske Citroën har lagt en strategi for, hvordan elbiler kan blive tilgængelige for almindelige mennesker. Første skud er en ekstrem by-mikrobil, der skal konkurrere med elløbehjul.

Det helt store markeds­føringsbudget blev i sidste uge rullet ud i Paris, da Citroën præsenterede sin strategi for elektriske biler. En meget entusiastisk nyudnævnt direktør for den franske bilproducent,

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

I forbindelse med coronavirus har vi valgt at forlænge det gratis prøveabonnement på PLUS, så det varer 30 dage i stedet for 14 dage.

Abonnementet udløber af sig selv, når perioden er afsluttet.