Fransk mikrobil skal konkurrere med løbehjul

PLUS.
For at spare omkostninger til produktionen af mikrokøretøjet Ami er bilen næsten symmetrisk opbygget. For eksempel er de to døre ens, så den ene er hængslet ved forstolpen og den anden ved bagstolpen. Illustration: Bjørn Godske

Franske Citroën har lagt en strategi for, hvordan elbiler kan blive tilgængelige for almindelige mennesker. Første skud er en ekstrem by-mikrobil, der skal konkurrere med elløbehjul.

Det helt store markeds­føringsbudget blev i sidste uge rullet ud i Paris, da Citroën præsenterede sin strategi for elektriske biler. En meget entusiastisk nyudnævnt direktør for den franske bilproducent,
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.