Den korrekte løsning er at lave tunnellen på langs i københavns havn fra Nordhavn til Avedøre med afkørsler ved Knippelsbro, Langebro, Dybbølsbro og Sjællandsbroen. Desuden skal der være direkte afkørsler under jorden til parkeringsanlæg langs ruten.
Den løsning - dog ikke under vand og lidt kortere - er lavet i Düsseldorf, hvor hovedfærdselsåren gennem byen er lagt under jorden og kun sporvognen kører på overfladen gennem et grønt område.
Vi kan principielt set tømme havnen fra Langelinje til Sjællandsbroen for vand og bygge det hele hurtigt og forholdsvis billigt på plads - havnen behøver ikke være dyb længere på den strækning så man behøver ikke lægge den under bunden (medmindre der er rent byggetekniske årsager til det), man kunne lægge akrylglas i toppen for at mindske behov for kunstig belysning om dagen i sommerhalvåret og det ville oplyse havnen i vinterhalvåret og om natten.