Forsøg med førerløse busser udstiller teknologiske mangler
I lande som USA, Østrig og Norge har de førerløse shuttle-busser tilbagelagt talrige kilometer. Men meget foregår stadig manuelt.

Christian Rantorp
Redaktør
Artiklen er ældre end 30 dage

Christian Rantorp
Redaktør
Transport Forskere og myndigheder vender tommelfingrene nedad
Af Christian Rantorp
cgr@ing.dk
Allerede i september 2016 rykkede en bus fra Navya ud på offentligt område i franske Lyon, og siden er busserne blevet populære til forsøg i mange storbyer.
Erfaringerne fra nyere forsøg med Navya-busserne tegner dog et billede af en teknologi, som stadig befinder sig på prototype-stadiet.
PLUS-abonnement
IDA-adgang
Har du allerede et PLUS-abonnement eller klip? Log ind east
Tak !
Vi har sendt en kvitteringsmail til .
Du bliver viderestillet til artiklen om få sekunder.
Dit medlemskab giver adgang
Som medlem af IDA har du gratis adgang til PLUS-indhold, som en del af dit medlemskab. Fortsæt med MitIDA for at aktivere din adgang til indholdet.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk
Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
1 kommentar. Hop til debatten
DelUdskriv
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
1
14. juni 2019 kl. 19:46
Med den forudsætning kan man jo sælge hvad som helst blot på flotte brochurer og veltalenhed. Det mest imponerende/deprimerende er faktisk at de slipper afsted med det.