

Klik på billedet for at læse artiklen fra 24. marts 1978
Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Kulturarv.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 6. juni 1975
Læs også: Yderst vanskelige funderingsforhold ved Oddesundbroen
Læs også: Sådan blev Storebæltsbroen bygget
Læs også: 1938: Ny Knippelsbro bliver langt bredere
Læs også: Nu føres den midtsjællandske jernbane over Roskilde Fjord
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Jo Svendborgsundbroen er udført med spændkabler, men det er både Langelandsbroen, og Siøsundbroen også, som begge er bygget før Svendborgsund. Siøsund er så vidt jeg ved den første hvor der er anvendt spændkabler i DK, og den er den første bro der er lavet af præfabrikerede elementer.
Hej Peder
Der er desværre ikke så meget at stille op mht. den uheldige beskæring af midterspalten.
Læs mere her:https://ing.dk/184596
vh. Søren Rask Petersen Redaktionen
Bjælkerne var da vist forspændt beton.
Var Svendborgsundbroen, der åbnede i 1967, ikke den første, der blev bygget i forspændt beton?
Ja, selvfoelgelig, er det en fold. Hvad sku det ellers vaere?
Lev med det, Peter W eller proev et af de andre opslag.
- det ligner 'eftervirkningen' af en fold midt i det gengivne(?).men midten af siden er stadig problematisk
Nu fandt jeg en forstørrelsesknap, men midten af siden er stadig problematisk.
Jeg synes disse fotografier af gamle numre af Ingeniøren er umulige at læse, skriften er alt for lille. Det er meget ærgerligt, for der er tit interessante gamle artikler i jeres Tidsmaskine. Er det muligt at gøre noget, så man faktisk kunne læse artiklerne?
Venlig hilsen Peder Worning