Førerløs teknologi gør det ikke alene: Eksperter savner ny tunnel til S-tog

PLUS.
Illustration: Ingeniøren

Hverken mere letbane, mere metro eller mere BRT løser kapacitetsproblemerne på den 100 år gamle Boulevardbane mellem København H og Østerport, lyder det fra eksperter.

I 1921 kunne københavnerne for første gang benytte den tre kilometer lange Boulevardbane mellem Københavns Hovedbanegård og Østerport, også kendt som ‘Røret’. Her 100 år efter har den delvist nedgravede,
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.