Ifølge flere medier har Havarikommissionen for Civil Luftfart fastslået, at begge episoder var i kategori A, hvor der var en reel risiko for kollision.
De potentielle ulykker indtraf, hvor rullevej V2 munder ud i lufthavnens ene bane 22 Left. Begge gange var et fly, der var på vej til start, få meter fra at kollidere med et andet fly, som landede på banen. Og begge gange opdagede piloterne på de landende fly, at de ikke var alene på banen, skriver bl.a. TV2.
Ved en tredje episode i september 2003 var to fly også på kollisionskurs i det samme kryds mellem rullevejen og banen.
Ifølge Københavns Lufthavne bliver banen ikke åbnet, før der er foretaget nogle ændringer, som myndighederne skal beslutte sig for.
Tina Larsen fra Statens Luftfartsvæsen siger til BT, at man ikke ved, hvad der skete, før Havarikommissionen er færdige med sit arbejde.
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard