Flybrændstof med fødevarebaseret biomasse får det grønne stempel af EU-Parlamentet

PLUS.
Med EU's ReFuelEU Aviation-program, skal procentdelen af bæredygtigt brændstof til fly, skal løbende øges frem mod 2050. Illustration: Thomas Djursing

For at kunne nå målene for grøn lufttransport, er definitionen af bæredygtige flybrændstof blevet udvidet af Europa-Parlamentet. Kritikerne peger på, at ændringen ikke er klimakorrekt og kan forværre fødevarekrisen

Hvis det går som Transportudvalget i EU-Parlamentet gerne vil have det, så bliver der nu blødt op på, hvilke typer af biomasse der kan indgå i bæredygtigt flybrændstof. EU-Kommissionen har ellers sat
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.