Flodbølge af høringssvar udsætter VVM-undersøgelse af Lynetteholmen

Plus6. februar 2020 kl. 13:596
Flodbølge af høringssvar udsætter VVM-undersøgelse af Lynetteholmen
Lynetteholmen skal være næsten tre kvadratkilometer stort og huse 35.000 borgere. Illustration: By & Havn.
By & Havn skulle allerede have haft sit kommissorium fra Miljøstyrelsen. Men høringssvar på tilsammen 1.500 sider gør, at det ikke forventes klar foreløbig.
Artiklen er ældre end 30 dage

By & Havn er i den grad blevet oversvømmet med høringssvar fra borgere, organisationer og virksomheder, at den miljømæssige vurdering af anlægget af den store kunstige ø Lynetteholmen ved indsejlingen til Københavns havn er udsat på ubekendt tid.

VVM-undersøgelsen skal bestilles af By & Havn på baggrund af et kommissorium – et såkaldt bestillingsnotat – som Miljøstyrelsen udarbejder med udgangspunkt i den borgerhøring, som blev igangsat i efteråret.

Og her har strømmen af svar været så overvældende, at By & Havns hidtidige køreplan er sendt til tælling.

Gratis adgang i 30 dage

Tegn et gratis prøveabonnement og få adgang til alt PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, helt uden binding eller betalingsoplysninger.

Alternativt kan du købe et abonnement
remove_circle
Har du allerede et PLUS-abonnement eller klip?
close

Velkommen til PLUS

Da du er ved at tilmelde dig en gratis prøve beder vi dig hjælpe os med at gøre vores indhold mere relevant for dig, ved at vælge et eller flere emner der interesserer dig.

Vælg mindst et emne *
Du skal vælge en adgangskode til når du fremover skal logge ind på din brugerkonto.
visibility
Dit medlemskab giver adgang
Som medlem af IDA har du gratis adgang til PLUS-indhold, som en del af dit medlemskab. Fortsæt med MitIDA for at aktivere din adgang til indholdet.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk
Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til Ing.dk, Version2 og Radar
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Ing.dk, Version2 og Radar, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
6 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
6
6. februar 2020 kl. 13:03

Og hvor tror du jorden kommer fra ? Det er ikke BARE et leveringsproblem - som let løses med søtransport. MEN hvordan kommer jorden frem til og ombord i de benyttede pramme ? Kig på et kort og find de kandidatveje, som kommer ned til kysten ? Hvor er det lige der graves jord ? Amager er en ø, som bekendt, så det bliver vel mest kysten syd for Avedøre som lægger plads til en udskibningshavn. Nordsjælland har vist ikke mange anlægsarbejder - bortset fra et hospital.

Mon beboerne på og omkring disse veje bliver glade ?

4
6. februar 2020 kl. 12:12

10min er for kort tid til at checke pas

Måske kunne man tjekke pas ved indgangen til perronen.

Maglev´s gode acceleration og høje fart, giver fordele som jernbane metro ikke har. Der er "ca ca 30 km" mellem stationerne - ca det samme som i Shanghai - hvor en tur tager ca 8 og 10 minutter.

Citat: " At full speed, the journey takes 7 minutes and 20 seconds to complete the distance of 30 km (18.6 mi),[5] although some trains in the early morning and late afternoon take about 50 seconds longer."

https://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_maglev_train

3
6. februar 2020 kl. 11:12

@OR Maglev duer ikke, 10min er for kort tid til at checke pas.

2
6. februar 2020 kl. 11:07

Det bliver spændende at høre om der er forslag fremme om alternativer til at tonse igennem Christianshavn og Holmen med Jord på lastbiler.

Jorden kan sikkert sejles på pramme og læsses af direkte hvor den skal bruges så omlastning ikke kommer til at belaste budgettet mere end en gang.

mvh Jens

1
6. februar 2020 kl. 10:59

Vente på rapporter

Citat: "Næste år afsluttes to udredninger om en ny fast forbindelse over Øresund. Dels en statslig dansk-svensk udredning om en fast forbindelse mellem Helsingborg og Helsingør. Dels en kommunal udredning om en Øresundsmetro mellem København og Malmø. Derudover er et forslag til en togtunnel mellem Landskrona og København allerede færdigt. "

Kildehttps://www.newsoresund.dk/i-2020-afsluttes-to-kortlaegninger-til-nye-transportforbindelser-over-oeresund/

Tror metro med maglev, kan give store fordele.

10 minutter med Maglev mellem KBH C og Malmø C ... og en station i det nye område.... Det vil vaere GULD for KBH,Malmø, Regionen, DK og S.