Flere utilfredse DSB-passagerer
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Flere utilfredse DSB-passagerer

DSB's problemer med togdriften afspejler sig i passagerernes tilfredshed - eller mangel på samme.

En ny kundeundersøgelse viser, at kun hver femte DSB-kunde erklærer sig tilfreds med at rejse med selskabet, mens fire ud af ti er utilfreds.

Kommerciel direktør i DSB, Mogens Jønck, mener, at de fejlbehæftede IC4-tog bærer en del af ansvaret.

»Primært vil vi forsøge at forbedre den oplevelse, man har i toget af service. Og så vil vi forbedre trafikinformationen til kunderne i tilfælde af uregelmæssigheder,« siger han til Ritzau.

Problemer med IC4-togene og flere direktørskifter har medført negativ presseomtale, og det spiller en rolle i kundernes oplevelse, mener han, ligesom han mener, at det spiller en rolle, at selskabet stadig er i økonomisk krise.

Kundetilfredsheden er den laveste siden 2007, og den er faldet i alle dele af landet.

Læs mere her

Emner : Tog
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Lad nu være med at igen igen at skyde skylden på IC4..
Det er et andet fundamentalt problem med DSB's togflåde, det hedder MR/MRD disse ganske udemærket tog, er blevet misvedligholdt i de sidste 10-15 år. fordi man ikke har ønske at anvende dem mere, men i lyset af at de nu leve tids forlænges for 3gang, kan det kun underes at man stadig fastholder det formindsket vedligeholdsrings program.

Det ligger heller ikke nogen klar plan fra DSB's side om hvornår de nu skal være væk, eller hvad der skal overtage deres opgaver, MQ er kommer ind på Svendborg og Grenå banen, men der er da mange andre steder der kunne nyde godt af et let tilgængelig lav gulvs tog, her nytter en MF (IC3) ikke noget i erstatning.

  • 0
  • 0

Kører i skivende stund i et MR-togsæt Esbjerg-Aarhus.
Er der noget jeg skal være bange for ??

Nej.. sikkerheden blive der ikke sparet på.
Det er mere forhold som støj, træk, toilettet, sæder, varme systemer. der blive sparet på vedligehold af.
Rygter vil at man i de unge dag af MR/MRD livet hovede renoveret en motor, når den kom op på et forbrug af ca 2liter motorolie på en uge, i dag køre der MR/MRD der bruger ca 4 liter om DAGEN

  • 0
  • 0

Rygter vil at man i de unge dag af MR/MRD livet hovede renoveret en motor, når den kom op på et forbrug af ca 2liter motorolie på en uge, i dag køre der MR/MRD der bruger ca 4 liter om DAGEN

Ja, man skal jo bare kigge på / lugte til den kvælende blå dyne, der lægger sig over perronområdet, når et MR holder med motoren i gang i stille vejr.

Det er utroligt, at det tillades, mens personbiler er underkastet periodiske syn med måling af uforbrændte kulbrinter i udstødningen.

Min tilfredshed med DSB fik et par hak nedad, da jeg før jul sad i toget Esbjerg-Århus og lyttede til, at man annoncerede "en ny og bedre køreplan" over togets højttalere (som sædvanligt med 135 dB i stillekupeen, men det er en anden diskussion).

Ordet "bedre" stødte mig. Hvorfor skal de absolut tale ned til passagerernes intelligens på den måde? Hvorfor ikke bare indrømme det, som enhver normalt begavet passager på Esbjerg-Århus-strækningen hurtigt kan konstatere:
- Ingen forbedringer.
- Færre afgange i eftermiddagsmyldretiden.
- Længere rejsetid.
- IC3 udskiftet med MR.

  • 0
  • 0

Men IC4 skal altså og absolut medtages i kundernes observationer af problemer i 2011.

Mange har desværre oplevet fejl og manglende "drift-tid" med IC4 herunder nedbrud og aflysninger som desuden i flere tilfælde har betydet spor-spærring for øvrig IC og ICL drift.

  • 0
  • 0