Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Flere elbiler har problemer med lang ladetid i Danmark

PLUS.
Jaguar I-Pace tager op 26 timer at lade op fra 0 til 100 procent, hvis den lades op derhjemme. Illustration: Jaguar Land Rover

En række elbiler på markedet snegler sig afsted, når de lades op i hjemmet eller på en række offentlige ladestationer. Men det er primært et problem i Danmark, mener elbilforening.

Denne historie stammer fra Ingeniørens PRO-medie Mobilitytech. Hvis Danmark skal have en halv million elbiler i 2030, som er den nye socialdemokratiske regerings ambition, kræver det, at mange af os bliver klar til at lade bilen op derhjemme. For hvad kunne være bedre, end en elbil, der som en smartphone

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

kan kobles til en stikkontakt, så den er helt ladet op fra morgenstunden? Problemet er, at det langt fra er sikkert, at bilen overhovedet kan nå at blive fuldt opladt natten over. Og selvom prisen starter ved 700.000 kroner, og bilen emmer af luksus indvendigt og udvendigt, kan du heller ikke vide dig sikker. Elbiler som Jaguar I-Pace kan nemlig kun lades med 16 ampere på én fase ved...