Flere danske færger uden kaptajn: Elfærger til Als og Samsø bygges til autonom sejlads

PLUS.
Den seneste illustration, der viser udseendet på Molslinjens nye elfærger. Illustration: Cemre Shipyard

To nye 116 meter lange elfærger, der skal betjene Molslinjens ruter til Samsø og Als bliver mulige at betjene autonomt.

Når Alslinjen og Samsølinjen får nye elfærger i henholdsvis 2024 og 2025, så kan færgerne selv lægge til kaj, ligesom de selv kan håndtere hastighed og foretage ændringer undervejs i overfarten for at
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.