Vinderup, 5. maj 2013. Sagsnummer HCLJ619-106.
»Ved kollisionen blev personbilen, der kom kørende fra togets højre side, delt i to. Forenden blev hængende på togets front, medens bagenden blev kastet til højre for sporet ca. 90 meter efter overkørslen.«
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Som jeg fik det forklaret var det gammelt, og leverandøren kunne sætte prisen. Men også et spørgsmål om at der skulle laves direkte kabler ud til signaler, sensorer, bomme osv. Derfor er det et omfattende arbejde.
Det i modsætning til moderne systemer, hvor man blot kobler komponenterne op, og derefter logisk kan programmere det i en computer.
Er det et meget specialiseret arbejde, som ikke ret mange kan, eller er det kun et spørgsmål om dyre komponenter?
God pointe... Men det er jo politikerne der skal bestemme om vi så skal vente (og, svaret er - ja selvfølgelig) og ikke embedsmændene. De (embedsmændene) skal ti lgengæld sikre at politikerne for fakta og bliver hørt...Problemet lige nu er, at de nye sikringer skal passes ind i et gammelt signal system.
Hvis det nye signal system havde været her, ville det have været en smal sag at sætte disse sikringer op. Problemet lige nu er, at de nye sikringer skal passes ind i et gammelt signal system. Det koster flere millioner pr overkørsel og tager masser af tid.