Flade hjul, bremsefejl og bomme, der ikke går ned: Fejl på fejl rammer letbanen i Aarhus
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Flade hjul, bremsefejl og bomme, der ikke går ned: Fejl på fejl rammer letbanen i Aarhus

PLUS.
Illustration: Jens Hasse / Aarhus Letbane

Frost på køreledningerne er bestemt ikke den eneste udfordring, den udskældte bane har at bokse med. Men der er planer for det hele, lover selskabet.

I det indre Aarhus kører letbanen udmærket og oftest til tiden. Men det er så også en af de eneste ting, der kører for den udskældte transportløsning. Letbanen er nemlig plaget af stribevis af problemer, særligt på den nye Grenaa-bane, som åbnede i foråret og nu er i gang med at tage forsmag på sin

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

første vinter i drift. Det fremgår af det seneste nyhedsbrev om driftsudfordringer i det østjyske, som medfører den ene aflysning, nedlukning og nødplan efter den anden. Et af banens problemer har vi hørt om før: Odder-banens og Grenaa-banens lange strækninger uden for byen er udsat for frostdannelse på køreledningerne i de allertidligste morgentimer. Rimlaget medfører, at togenes pantograf...