Den gamle historie igen igen om "benchmark" tests.
[War-story udeladt af pladshensyn]
Essensen er, at vi i den første RAT (Real Application Test) blev nødt til at benytte "robot"-clienter for at vise at vores server-system ku' klare mosten.
Lidt ligesom den madolie DTU sprøjtede på skinnerne, da de skulle teste IC4s bremser. Ved fremlæggelsen af DTUs rapport i 2012 kunne man se (men åbenbart ikke DTU'erne), af fejlen var et problem med "ABS"-systemet (alt for lange "bølger"). Den fejl fandt DB-Minden i deres rapport fra 2014,
I en tidligere artikel om Vectron-lokomotivet har PHK (i en kommentar) berømmet dette lokomotivs "blide acceleration og bremsning", som sandsynligvis skyldtes (el-styring - moderne eltog har flere trin i styringen - og) dynamiske bremser - næsten samme kraft, som når motorerne trækker.
Suk, det blev næsten til en ny war-story alligevel.
Jeg ved ikke hvem der har lavet STM-modulerne (er en anden slags software-ekspert - en, som da han blev kaldt det indvendte, at han stadig var "pert";), men det er helt klart en fejl at man ikke har taget højde for fail-over-transitionen - heller ikke hverken i Finland eller Sverige.
I den (med rette) udeladte war-story var udfordringen (pointen), at "dummy-load" viste sig være ca. 4 gange hurtigere end emulerede klienter (den modsatte "fejl"). Måske har STM-udviklerne troet på deres model?