Få historien bag det spektakulære Museum for Søfart
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Få historien bag det spektakulære Museum for Søfart

PLUS.
Priserne er regnet ned over Museet for Søfart siden dets åbning i 2013, og tilstrømningen af arkitekturinteresserede turister er en af grundene til, at museet i en ny permanent udstilling fortæller om overvejelserne og den kreative og ingeniørtekniske proces bag skabelsen af det usædvanlige museeum. Illustration: Museet for Søfart

På onsdag åbner udstillingen ’BIG dock’ om tilblivelsen af Museet for Søfart i Helsingør. Her får de besøgende indblik i arkitekten Bjarke Ingels’ kreative proces omkring skabelsen af museets spektakulære underjordiske bygning.

Museet for Søfart i Helsing­ør slog i 2013 dørene op for publikum. At det arkitektonisk og ingeniørteknisk var kompliceret at omdanne den gamle tørdok, der i dag huser de maritime udstillinger, illustrerer udstillingen ’BIG dock’, der åbner på onsdag. »Vores mål med ‘BIG dock’ er at give interesserede

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

indblik i et af danmarkshistoriens hidtil mest komplicerede byggeprojekter og ingeniørernes unikke løsninger, der gjorde det muligt at realisere arkitekten Bjarke Ingels’ visioner. Bl.a. viser han her, hvorfor han bevidst valgte at vende tørdokken ‘på vrangen’, og hvilken magi der opstår, når det historiske industrimonument får nyt liv gennem nutidig arkitektur,« fortæller Marie Ørstedholm,...