EU-rapport: Tysk Femern Bælt-bane kan blive så dyr, at den ikke må få offentlig støtte

PLUS.
Trods 7,7 millioner mennesker i optageområdet til den kommende forbindelse til Tyskland, forventes kun omkring en million årlige passagerer. Illustration: Eurostat

Den tyske hastighedsopgradering fra Lübeck til Puttgarden kan blive mere end fire gange dyrere pr. km end Ringsted-Rødby. Med langt færre passagerer end beregnet.

Elektrificeringen og hastighedsopgraderingen af den 89 kilometer lange enkeltsporede bane mellem Lübeck og Puttgarden er så eklatant dyr i forhold til nytteværdien, at den kun kan modtage offentlig støtte
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.