EU-rapport: Tysk Femern Bælt-bane kan blive så dyr, at den ikke må få offentlig støtte
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

EU-rapport: Tysk Femern Bælt-bane kan blive så dyr, at den ikke må få offentlig støtte

PLUS.
Trods 7,7 millioner mennesker i optageområdet til den kommende forbindelse til Tyskland, forventes kun omkring en million årlige passagerer. Illustration: Eurostat

Den tyske hastighedsopgradering fra Lübeck til Puttgarden kan blive mere end fire gange dyrere pr. km end Ringsted-Rødby. Med langt færre passagerer end beregnet.

Elektrificeringen og hastighedsopgraderingen af den 89 kilometer lange enkeltsporede bane mellem Lübeck og Puttgarden er så eklatant dyr i forhold til nytteværdien, at den kun kan modtage offentlig støtte
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.