Elbiler har flere uheld – men det er oftest 'bilkabuler'
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Elbiler har flere uheld – men det er oftest 'bilkabuler'

PLUS.
Det tager omkring ottemåneder at Tesla-kalibrere speeder-foden, ifølge den norske afdeling af Codan. Illustration: Marius Valle

Både herhjemme og i resten af Europa er der tendens til, at nye elbilejere bliver overraskede over accelerationen.

Danmarks tre største forsikringsselskaber registrerer mærkbart flere skader på elbiler i forhold til deres fossile forfædre. Ifølge Politiken anmelder elbilejerne således 20-50 procent flere skader end

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.