Aalborg Kommune har valgt en bus til BRT-linjen, der kun skal lade om natten. Det føjer fem ton ekstra til projekteringen, og derfor lægges der ny asfalt flere steder på strækningen.
Artiklen er ældre end 30 dage
Der skal investeres yderligere 10 mio. kr. i nye eller forbedrede lag af asfalt på den kommende BRT-linje i Aalborg. Det skyldes, at Aalborg Kommune i samarbejde med operatøren TideBus har valgt at indkøbe en bustype, der var markant tungere end det, som er tilladt efter de gældende vejregler.
Det fortæller Niels Bresemann, projektchef ved BRT-Aalborg.
Oprindeligt var planen ifølge Niels Bresemann, at man ville vælge en bus, der havde mulighed for at lade ved hver endestation, hvilket ville kræve et mindre og lettere batteri.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
