Ekspert om V2G: Glem de private – sats på store elbilflåder
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Ekspert om V2G: Glem de private – sats på store elbilflåder

PLUS.
Illustration: Clever

Det er for tidligt at afskrive V2G, mener DTU-forsker. Dansk Energi mener, man skal satse på de større elbilflåder.

Mens tusindvis af elbiler de senere år er trillet ud på vejene, går det stadig trægt med gennembruddet for V2G – Vehicle to Grid – hvor elbiler bruges som reservekapacitet til elnettet. Men det er alt for tidligt at afskrive V2G, mener ph.d. Peter Bach Andersen. Han er seniorforsker på DTU og projektleder

Ønsker du at læse hele artiklen?

Det kan du med et PLUS-abonnement. Det giver dig digital adgang til alle PLUS-artikler og Ingeniørens digitale avis.

Som IDA-medlem kan du få adgang til alt PLUS-indhold. Klik her for at læse hvordan.

for Parker-projektet, som kortlægger muligheder i og barrierer mod at benytte elbiler som en del af elsystemet. Forsknings- og teknologidirektør Jørgen S. Christensen, Dansk Energi, peger på, at V2G bliver alt for kompliceret for den almindelige borger med en elbil i carporten. Indtil videre skal man satse på professionelle med en større elbilflåde, lyder hans opfordring. Selvom man ...