DTU: Sådan kan IC3 genopstå som el- eller hybridtog
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

DTU: Sådan kan IC3 genopstå som el- eller hybridtog

PLUS.
Illustration: René Strandbygaard

Ombygning af IC3-tog fra diesel til batteri- eller hybriddrift kan være et kærkommen vej til at få eldrift ind på de ikke-elektricificerede strækninger. Og så kan IC3-e højne serviceniveauet.

De op til 30 år gamle IC3-tog skal ifølge en politisk beslutning udfases fra de danske banekørestrækninger her i 2020'erne, men kan i bedste fald som en Fugl Føniks genopstå på både lokalbaner og hovedbanerne

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

I forbindelse med coronavirus har vi valgt at forlænge det gratis prøveabonnement på PLUS, så det varer 30 dage i stedet for 14 dage.

Abonnementet udløber af sig selv, når perioden er afsluttet.