DTU: Sådan kan IC3 genopstå som el- eller hybridtog

PLUS.
Illustration: René Strandbygaard

Ombygning af IC3-tog fra diesel til batteri- eller hybriddrift kan være et kærkommen vej til at få eldrift ind på de ikke-elektricificerede strækninger. Og så kan IC3-e højne serviceniveauet.

De op til 30 år gamle IC3-tog skal ifølge en politisk beslutning udfases fra de danske banekørestrækninger her i 2020'erne, men kan i bedste fald som en Fugl Føniks genopstå på både lokalbaner og hovedbanerne
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.