DTU-professor roser trafikudspil: Men hvad cyklismen angår, er regeringen »meget uambitiøs«


En ny infrastrukturplan med forslag til nye projekter for samlet 106 milliarder kroner blev præsenteret af regeringen i dag, og den får overvejende ros med på vejen fra professor i transportmodellering ved DTU Transport Otto Anker Nielsen.
Forslagene skal ifølge regeringen “blandt andet mindske problemerne med kø, styrke den kollektive trafik og skabe forudsætningerne for en omstilling til grønne transportformer,” lyder det.
- emailE-mail
- linkKopier link

- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Ved godt blandt andre vores folkevalgte ynder den slags reality-dansk, men i et skrevet medie?DTU-professor roser trafikudspil: Men i forhold til cyklismen er regeringen »meget uambitiøs«
I forhold til dansk og i forhold til ing.dk giver det ingen mening?
Satsning på batteritog på det lokale- og regionale jernbanenettet, må være en søm i ligkisten til den indenlandske jernbanegodstransport uden for hovedstrækningerne. Skal der køres gods til f.eks. Hirtshals, Herning, Rønland må fremover forventes at ske med dieselloko, eller noget der kan køre på brint, PtX eller lign. El-loko bliver det hvertfald ikke.
Om jernbanegodsoperatørerne er modne til at investere i nye lokotyper, er nok særdeles tvivlsomt.
Omvendt bliver der jo også mere plads på vejnettet ude i provinsen - og så er det vel også fint at lade lastbilerne køre godset der? Eller hvad?