DSB’s skandaletog er blevet mere pålidelige: »Vi har sagt farvel til hangardronningerne«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

DSB’s skandaletog er blevet mere pålidelige: »Vi har sagt farvel til hangardronningerne«

PLUS.
Illustration: GesturGis/Bigstock

De halter stadig langt efter de endnu ældre IC3-tog, men DSB har fået langt bedre styr på sine IC4-tog, viser DSB’s seneste statusrapport om de skandaleramte tog.

Folketinget følger løbende med i, hvordan det går med driften, færdiggørelsen og økonomien vedrørende DSB’s enfant terrible, IC4. Det har DSB for længst aftalt med Transport-, Bygnings- og Boligministeriet, og den seneste kvartalsrapport viser gode takter. Så alt er ikke skidt for DSB’s italienske mareridt. Som

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

DSB skriver, fremgår det af den såkaldte IC4-anbefaling fra december 2016, at den såkaldte MDBF (Mean Distance Between Failures) skal være 3.000 kilometer. MDBF betegner det antal kilometer, et tog har kørt mellem forsinkende hændelser. MDBF’en vurderes ud fra en forsinkelse på mere end 2:59 minutter jævnfør de mål, der er sat i den gældende trafikkontrakt. Og som det fremgår ...