DSBs backup-plan til førerløse S-tog: Går det galt, kan der installeres førerkabine

PLUS.
I 2039 mener DSB at den sidste lokomotivfører kører S-tog. Illustration: Rene Strandgaard

Togselskabet mener selv, at en længere dataopsamlingsperiode og pilotprojekt på Ringbanen kan forebygge en ny jernbaneskandale.

DSB foreslår at gå allerforrest i den teknologiske udvikling, når S-togene ifølge en politisk beslutning fra 2017 skal køre førerløst om mindre end 10 år. Det bliver nemlig for dyrt at indhegne banen
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.