DSB har solgt samtlige IC4-tog - også de mest upålidelige

PLUS.
Hangardronninger og ophuggede IC4-tog. DSB's eventyr med italienske Hitachi Rail Italy (tidligere AnsaldoBreda) om en ny generation af dieseltogsæt, endte som en milliarddyr skandale med tog, der ikke kunne køre. Illustration: Claus Fisker/Scanpix

En udenlandsk køber er blevet enige med DSB om køb af IC4-togene, oplyser DSB til Ingeniøren.

»In very good working order…«. Sådan lød det om DSB’s italienske IC4-togsæt, da 11 af dem blev sat til salg for et par år siden. I 2020 beskrev Ingeniøren en salgsbrochure fra togmægleren Romic Consulting
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.