DSB: Ændring i bremsesystem er årsag til IC5-forsinkelse

PLUS.
De nye IC5-tog har en topfart på 200 km/t i timen. Illustration: DSB

De 100 nye IC5-tog skal udstyres med parkeringsbremse, ekstra døre og LED-belysning. Designændringerne, som DSB har ønsket, koster et halvt år på køreplanen.

Det er primært en ændring i bremsesystemet, som er årsagen til, at leverancen af de nye IC5-tog bliver forsinket i et halvt år. Det forklarer Jürgen Müller, direktør for DSB Strategi & Togmateriel,
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.