Når man laver en undersøgelse, skal man selvfølgelig benytte nye tal.
Men når ADAC laver en undersøgelse, skal de da ikke tage højde for at batteriproduktionen i 2030 vil optage 17 % mindre energi, end i dag ! Eller at hvis man engang kan integrerer opladningen af batterierne til at den skal ske, når der er overskuds el fra vindmøller. Hvis det det skal med i beregningen, er det vel pga at der er en plan om at det skal sker, og en plan for hvornår planen bliver realiseret.
Så skriver de at en bil holder 12-14 år, så derfor skal man benytte energimixet i år 2030. Altså !!! Hvis man skal noget, så skal man vel benytte en fremskrivning af gennemsnitsmixet, Altså CO2 udledningen om 6½ år (Hvis reduktionen antages at være linær) Og så skal man huske at batterierne i en elbil nok ikke holder 13 år, men nok kun 8 ? Og derfor skal skiftes (hvis ikke hele bilen skrottes, fordi udviklingen på dette område er gået så stærkt at bilen bare skrotes, og det så giver en yderlig miljøbelastning) Når man laver en rapport der skal påvise hvornår en elbil er lige så grøn som en bil med forbrændingsmotor, så er støj vel heller ikke et paremetre