Det Blå Danmark satser på grønne e-brændstoffer på den lange bane
Klimapartnerskabet for skibsfarten, Det Blå Danmark, omfatter i særklasse en international branche, hvor kun en brøkdel af CO2-udledningen, 0,8 mio. ton CO2, ligger i Danmark, mens langt hovedparten, 52,8 mio. ton, af de danske skibes udledning sker uden for landets grænser.
Læs også: Mærsk vil spare på brændstof og CO2-udledning med kæmpebatteri
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Vask de store skibe
"Drivstofforbruket på skip kan øke med 10-20 prosent på grunn av groe og marine vekster som fester seg på skipsskrog. "
Fint hvis man kan hente ca 10% på den måde ... Deres "dims" ligner en robotplaene klipper....Mon ikke alle skibe har råd til sådan en.
US Navy har +18.000 reaktorårs erfaring med atomdrevne skibe. Rusland, bygger flere og flere atomdrevne skibe til arktisk sejlads.
Så i stedet for at vente årtier på nye brændstoffer og motorer, så er det bare at gå igang med byggeriet af atomdrevne containerskibe.
7-8 års drift på LEU brændstof og +40 års drift på HEU brændstof, med NUL CO2, ingen forurening og høj fart.
Den eneste logiske løsning.