Som ingeniør kan man næsten ikke opnå større hæder end den, der overgår for længst afdøde Ove Arup, når udstillingen, ‘Ove Arup and the Philosophy of Total Design’ i dag åbner på Dansk Arkitektur Center (DAC) i København
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
For nogle år siden havde jeg fornøjelsen at deltage i premieren af filmen 'Ove Arup: The Philisopher Engineer' hos Royal Institute of British Architects i London, hvor bl.a. filminstruktør, seniormedarbejdere og ledelse var til stede. Det blev til en interessant aften med mange personlige vinkler og anekdoter fra de medarbejdere, som havde kendt ham.
Du kan se den smukke og rørende film/video (38 min) på Arup's hjemmeside: https://video.arup.com/?v=1_pcq4xah7
Kollegiale hilsner, Karsten
b. Nederst om Mulberry-havnen, "der gav skibene mulighed for at komme sikkert i land" - den var ikke til landgangs- eller amfibiefartøjer, så mon ikke "lægge til kaj" ville være det korrekte udtryk
Nu vi er ved det - Der blev faktisk deployeret TO Mulberry havne, hvor dog den ene kun fungerede kort tid indtil den blev ødelagt af en storm.
Denne artikel holder som sædvanligt for Lene Wessel et højt niveau, men der er måske to små forståelsesmæssige fejl:
a. Figurtekst øverst om at "modellen blev læsset med lodder" - "loaded" burde nok være oversat med "belastet", især da lodderne tilsyneladende hænger under modellen
b. Nederst om Mulberry-havnen, "der gav skibene mulighed for at komme sikkert i land" - den var ikke til landgangs- eller amfibiefartøjer, så mon ikke "lægge til kaj" ville være det korrekte udtryk
Venlig hilsen Niels Dreijer