'' Men i en kovending har Københavns Lufthavn ændret sin plan. Tværbanen bliver alligevel ikke sat ud af brug lige foreløbigt. I stedet bliver 800 meter af tværbanen fjernet i den nordvestlige retning for her at gøre plads til flere parkerede fly.
Stik imod tidligere udmeldinger Tværbanen går dermed fra være 2.400 meter lang til blot at være 1.600 meter lang. Men selvom tværbanen altså samlet set forkortes, bliver der også lagt 300 meter ekstra på banen.''
Så altså, 2400 - 800 + 300 = 1900 (?)
Og iøvrigt - I Rio på Santos Dumont flyver der massere af 737'ere og A319'ere, og der er landingsbanen vist kun 1323m og der er sikkert mere obscure lufthavne med endnu kortere landingsbaner, så hvor kommer det fra at 1600 kun fungere for propelfly?
At CPH vælgere at prioritere deres kunder frem for at profit optimere er godt, i den her artikel stilles det op som om der er en konflikt, men i virkeligheden er det en god nyhed for alle CPH rejsende.