Computerspil slår film som fremtidens fortælleform
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Computerspil slår film som fremtidens fortælleform

Mens dvd- og blueray-markedet har det skidt, fordi folk i stigende grad har mulighed for ulovligt at streame og downloade materialet gratis, ser det anderledes ud for spilmarkedet.

Det seneste Call Of Duty-spil solgte for 5,6 milliarder kr. i løbet af de første 16 dage, det var på markedet.

Det gør spillet til det hurtigst sælgende medieprodukt nogensinde, skriver Information.

Dermed overgås kendte blockbusters som Avatar, Harry Potter og Titanic, selvom konsolspil snildt koster tre-fem gange så meget som en biografbillet.

Det er computer- og konsolspillenes evne til at sætte brugeren i centrum og tage aktivt del i handlingen, der er opskriften på succes, lyder det fra Lee West, som er chefredaktør på Nordens største spilmagasin Gamereactor.

»Film og bøger kan udfolde historierne for os, men muligheden for at genvinde rollen som fortællingens midtpunkt kan spilmediet i dag tilbyde, endda på en overbevisende måde. Så hvorfor være passiv publikum til en film, når man kan spille hovedrollen i sin egen?« siger han til Information.

Læs mere hos Information

Emner : Software
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først