Start forfra med et helt blankt papir og redefiner hele systemet fra en ende af, uden at kikke på hvad vi historisk har gjort.
Del projektet op i 3 dele.
Den mobile del, hvor en computer i hver eneste vogn, har sin egen Sat-nav, inerti-nav og sensorer og aktuatorer, på hjul, bremser ect. Hver vogn kan opkobles på 2-3 busser, og hver vogn er en unik enhed.
Den Stationære del hvor hver eneste skiftespor og hvad der nu er af isenkram, har sin egen computer og sensorer, aktuatorer osv.
Komunikation, som er skaler-bar og ikke afhængig af en specifik teknologi, men som kan bruge alle de nye data transmissions kanaler som vi har i Danmark.
Vigtigst af alt er dog at det skal forgå i en organisation, der har magten, til at få DSB, og alle de andre transportfirmaer, samt Banestyrelse, til at makke ret. Husk at sætte en Rigtig Ingeniør i spidsen, og releger alle revisor typerne til baglokalet.
Det hele kan gøres på 3-4 år og til 3-4 milliarder, hvis vi sætter de rette til det!