Brand activism, war-washing og hvorfor ingen virksomheder vil tale om Rusland

PLUS.
Illustration: Ingeniøren

Der er meget på spil for virksomheder og deres image, når de vælger at trække sig fra et marked af politiske årsager. Og nærmest endnu mere, hvis de ikke gør det. Forbrugerne forventer nemlig, at de tager stilling.

Sanktioner, image og lokale medarbejdere. Der er mange hensyn, når man som dansk virksomhed skal tage stilling til, om man vil blive i eller trække sig fra det krigsførende Rusland. Så mange hensyn, at
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.