China Eastern, som er selskabet bag en forulykket Boeing 737-800, har valgt at grounde alle øvrige fly af typen, indtil man ved mere om omstændighederne for ulykken.
Ingeniøren kunne tidligere i dag fortælle, at en af China Easterns Boeing 737-800 er faldet til jorden med 132 personer om bord nær byen Wuzhou. Der er endnu ingen meldinger om døde, og heller ikke bekræftelser på mulige overlevende.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Artiklen bruger enormt mange ord på Lion Air og Ethiopian Airlines crashes. Men som artiklen også hinter men ikke siger klart så var problemet med de to ulykker MCAS systemet som slet ikke findes på 737-800. Hele diskussionen af større motorer handler om 737 MAX og slet ikke om 737-700/800/800 (selvom de også fik større motorer end den oprindelige 737 Classic). Med andre ord handler det meste af artiklen om noget helt andet end ulykken og det er slet ikke klart.
Det er muligt at ulykken skyldes at trim systemet på haleplanet tvang flyet til et næsten lodret dyk med crash. Vi ved det ikke. Men selv hvis det er situationen så har det stadigvæk intet med 737 MAX ulykkerne at gøre.
I øvrigt viser ADS-B data at flyet ikke faldt direkte fra 29000 fod men først dykkede meget meget hurtigt fra 29000 fod til ca. 8000 fod. Herefter stabiliseredes højden i ca. 45 sekunder efterfulgt af et lige så hurtigt dyk.
https://twitter.com/flightradar24/status/1505856329994457092