Det bliver efterår, før lov om kontroversielle elbilreservater kan fremsættes

PLUS.
Københavns Kommune vil gerne begynde at lave rene elbilszoner. I hvert fald for bilister som kommer udefra. Illustration: Andreas Lindqvist

Særligt København ønsker at formene fossilbiler adgang til for eksempel middelalderbyen. Kommunen havde håbet at komme i gang i 2023, men det ser svært ud.

Det fik en mildest talt hård medfart, da miljøministeren i september blev enig med regeringens støttepartier om, at kommuner skal kunne lave forsøg med såkaldte nulemissionszoner. Ønsket, som har vakt
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.