Den blev aldrig til noget: Den rullende båd
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Den blev aldrig til noget: Den rullende båd

Klik på billedet for at læse artiklen fra 26. september 1896

Læs mere om Ernest Bazins Roller Boat på Wikipedia

Læs også: Ingeniørvirksomheder præsenterer det store motorvejs-H

Læs også: IDA har planer om nyt domicil på Kalvebod Brygge

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Jeg har set en beskrivelse af et skib, hvor passagerkahytten var anbragt, så den holdt sig stille for rulninger, mens skibet udenom kunne rulle vildt. Jeg ved ikke, om det nogensinde blev prøvet, under alle omstændigheder har et skib andre bevægelser ved siden af rulninger, det kan både hugge og gire. Og så er fidusen væk. Rent bortset fra det mekanisk komplicerede at lave en forsvarlig konstruktion.

Et andet skib var tænkt konstrueret af hængslede sektioner, så det kunne ride på bølgerne. Et mareridt af en konstruktion.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten