Sundeep 'drifter' skibe fra kontoret: Blå MBA giver søens folk ny ballast
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Sundeep 'drifter' skibe fra kontoret: Blå MBA giver søens folk ny ballast

PLUS.
Inden han gik i land, sejlede Sundeep Shaw i ni år som ingeniør på Mærks containerskibe. Nu er han deres livline, når de ligger midt i Det Indiske Ocean, og der er opstået en nødsituation, eller de mangler en reservedel. Illustration: Søren Rask Pedersen

På et hold med deltagere fra de fleste kontinenter nød Mærsk-ingeniør både at komme helt ned i detaljen og få et bedre overblik over shippingbranchen.

»Jeg er problemløseren,« siger Sundeep Shaw. Når den 35-årige ingeniørs telefon ringer, kan opkaldet meget vel komme fra et af Mærsks containerskibe på den anden side af Jorden. De mangler måske en reservedel til motoren eller har et andet teknisk problem, de skal have assistance til at løse – eller

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

også skal han tage stilling til, i hvilken havn de næste forsyninger af proviant, kaffe, toiletpapir og så videre skal tages om bord. Som fleet superintendant har han for tiden ansvaret for seks fartøjer. »Jeg håndterer deres drift – navnlig den tekniske del. Jeg tager mig af alt, hvad der sker, deres økonomi, maskineri, udstyr, og at de overholder reglerne. I nødsituationer er det mig, de...