»Bilister er bange for at prøve noget nyt«: Taxa-til-toget-projekt i Nordjylland skuffer
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

»Bilister er bange for at prøve noget nyt«: Taxa-til-toget-projekt i Nordjylland skuffer

PLUS.
Plustur fremsøges og bestilles via Rejseplanen.dk som en del af en almindelig rejse og er designet til at forbinde kunderne med den nærmeste kollektive trafik til en fast pris på 22 kroner pr. person. Illustration: Nordjyllands Trafikselskab

Der bliver faktisk eksperimenteret med MaaS-løsninger uden for de større byer, men i Nordjylland har et nyt koncept fået en svær start. Men tallene er ikke alarmerende, mener forsker.

Hvor der er mange mennesker, er der som regel også mange transporttilbud på hylderne. Skulle det være en cykel, et løbehjul, en havnebus, et S-tog, metro, og så videre, og så videre. Men faktum er, at når først bindingsværkshusene og gadekærene begynder at dominere landskabet, bliver synet af rutebilen

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

også et særsyn. Så er der overhovedet en chance for, at mobilitet kan sælges som en service på de kanter? Spørgsmålet har Niels Agerholm, sektionsleder i Sektionen for Veje, Trafik og Transport på Aalborg Universitet forsøgt at give et kvalificeret svar på. Det skete i forbindelse med ITS Danmarks årsmøde i forrige måned under overskriften “MaaS i landdistrikter”. Centralisering og spe...