Om blot en måned skal de næste strækninger mellem Jægersborg, Klampenborg, Svanemøllen og Ryparken overgå til S-togenes nye signalsystem CBTC. Men flere problemer med det nye signalsystem når ikke at blive løst før 2019.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Så hvis et fly nødlander er der ingen sikkerhedsrisiko, hvis blot piloten gør som reglerne siger?
En nødlanding er når man er nødt til at lande, f.ex. når der ikke er mere brændstof i tanken.
En sikkerhedslandeing er, når brændstofmåleren er gået i stykker, og man derfor lander for en sikkerheds skyld.
De fleste "nødlandinger" rapporteret i aviser (online eller papir) er sikkerhedslandinger.
Den næste etape af CBTC på S-tog sættes først i drift marts/maj 2019 afhængig af resultatet af testkørsel den 27.-28. oktober. BDK vil reservere tid til endnu en test i en weekend i januar.
"Lokomotivføreren fulgte sikkerhedsreglerne, da hændelsen skete, og derfor var der ingen sikkerhedsrisiko for passagererne" - Så hvis et fly nødlander er der ingen sikkerhedsrisiko, hvis blot piloten gør som reglerne siger? Det er sikkert rigtigt nok i yderste konsekvens, og BDKs svar er i al fald i tråd med sagen fra Vendsyssel: "Så længe det ikke ER gået galt, er der ingen sikkerhedsrisiko". Men hvorfor så i det hele taget lave risikovurderinger? Der må jo være en risikovurdering for denne type hændelse hos BDK - og den er så tydeligvis vurderet anderledes end hos DSB.... Det lugter af desperate forsøg på at tysse alt ned, for at undgå, at nogen begynder at stille spørgsmålstegn ved, om der fortsat skal køres trillebørfulde af tusindkronesedler til Signalprogramsbålet...
Manglende hastighedsovervågning på netop Nordbanen burde jo ellers være noget, de fleste i BDK vil få bekymringer om. Holteulykken hjemsøgte i al fald firmaet i mange år....