Banedanmark: Problemer med S-togenes nye signalsystem fortsætter i 2019
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Banedanmark: Problemer med S-togenes nye signalsystem fortsætter i 2019

PLUS.
Illustration: Thomas Borberg, Pol.dk

Bremseproblemer og falske fejlmeldinger i S-togenes nye signalsystem når ikke at blive løst, inden systemet skal tages i brug på de næste strækninger om en måned.

Om blot en måned skal de næste strækninger mellem Jægersborg, Klampenborg, Svanemøllen og Ryparken overgå til S-togenes nye signalsystem CBTC. Men flere problemer med det nye signalsystem når ikke at blive løst før 2019. CBTC er i dag i drift på den første strækning mellem Jægersborg og Hillerød. Og

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

Ingeniøren har fredag morgen omtalt, at Banedanmark har opdaget en sikkerhedskritisk fejl, som kan opstå, når to tog kører sammenkoblet på denne strækning. Fejlen får S-togene til at falde ud af systemets hastighedsovervågning, viser et cirkulære fra DSB. Det betyder, at systemet ikke længere kontrollerer, hvor hurtigt togene må køre. Læs også: S-tog kører med konstant sikkerhedsadvarsel ...