Banedanmark ofrer timemodel for miljø og borgerhensyn i Østjylland

PLUS.
Visualisering af Banedanmarks foretrukne linjeføring, den østlige, set fra Haldshavevej fire km vest for Odder. Se et billede af, hvordan naturen ser ud i dag, længere nede i artiklen. Illustration: Banedanmark

Forslaget til den nye bane skærer 5:44 minutters rejsetid mellem Odense og Aarhus ved at omgå Skanderborg. Pris: 3,7 milliarder kroner.

En kommende ny bane mellem Hovedgård og Hasselager på Horsens-Aarhus-strækningen føres bedst øst om Solbjerg. Det vurderer Banedanmark i sit VVM-beslutningsgrundlag, der lægger op til at vælge den billigst
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.