Banedanmark når milepæl med nyt signalsystem: Sjette ombyggede IC3-tog er klar
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Banedanmark når milepæl med nyt signalsystem: Sjette ombyggede IC3-tog er klar

PLUS.
Det har taget meget lang tid at få klargjort IC3 til det nye signalsystem. Men nu er de første seks klar. Illustration: René Strandbygaard

Efter at have høstet erfaringer med det forsinkede 'first of class'-tog har Langå-værkstedet startet serieproduktion. Den er ved at blive optimeret til at komme igennem de resterende 90 tog.

For 546 dage siden, eller næsten præcis halvandet år, skrev vi nyheden 'Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet' her på sitet. Det var historien om en ombygning, som skulle have taget seks-otte måneder, men endte med at at vare to år, fordi det var langt vanskeligere at omstille et

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

slut-1980'er-tog til ERTMS end først forventet. Læs også: Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet Onsdag kunne værkstedet i Langå så fejre, hvad Banedanmark kalder en milepæl: Nu er 6 ud af 96 IC3-tog ombygget til det nye signalsystem i samarbejde med Alstom og DSB. Deadlinen for at nå dertil var udgangen af 2019, og dermed er arbejdet faktisk hurtigere genne...