Bagsiden: Tak - Trafiktallene er nu rettet
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bagsiden: Tak - Trafiktallene er nu rettet

Illustration: Ingeniøren

Vi har nu fået et fint svar på Lasse Lykkegaards forundrede spørgsmål om det mystiske overskud på 400 køretøjer mellem Sprogø og Fyn, som han påviste for to uger siden. Fra Vejdirektoratets afdeling for trafikstatistik er indløbet:

Kære Lynch

Vi siger mange tak for Lasse Lykkegaards skarpe blik og kan kun lægge os fladt ned.

Det viser sig, at beregningsautomatikken i vores system ikke er bekendt med ‘Indkørsel forbudt’-skiltene ved frakørslerne på Sprogø og derfor er kommet til at vælge denne lidt uhensigtsmæssige strækningsopdeling på kortet.

Illustration: Vejdirektoratet

Den tekniske forklaring:

Kortet viser trafik på strækninger, som opgøres som et vægtet gennemsnit af trafikken på flere delstrækninger. Grundet ovennævnte uhensigtsmæssige strækningsopdeling er den østlige del af trafikken på Storebælt beregnet til en anden værdi end den vestlige del.

Tallene er nu rettet.

Slutteligt vil vi lige nævne, at Storebælts trafiktal allerede har fundet vej til vores offentliggjorte ”Nøgletal om vejtransport”, som kan downloades på vores hjemme­side: vejdirektoratet.dk/node/820#0

Endnu en gang tak for årvågenheden!

Venlig hilsen

Kasper Rosenstand

Illustration: MI Grafik
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten