Area 51 afsløret af tidligere medarbejdere

14. april 2009 kl. 11:3728
Var det UFO'er eller spionfly, som de amerikanske hemmelige tjenester havde travlt med at skjule på den tophemmelig base Area 51 i Nevadas ørken? Fem tidligere medarbejdere løfter for første gang sløret.
Artiklen er ældre end 30 dage

For første gang har tidligere medarbejdere fra den hemmelige flybase Area 51 afsløret, hvad der reelt foregik på den myteomspundne og stærkt hemmeligholdte flybase. Det er LA Times, der har haft fat i de tidligere medarbejdere.

Officielt er der kun få tilkendegivelser af, at der ligger en militærinstallation i nærheden af Groom Lake med betegnelsen Area 51, men alligevel har stedet fungeret som en magnet på folk med hang til UFO-dyrkelse og konspirationsteorier.

Angiveligt skulle stedet være hjemsted for dybfrosne aliens og ingeniører i gang med at lave såkaldt reverse engineering på et nødlandet rumskib for at aflure rumboernes transporthemmligheder.

Illustration: Defense Visual Information Center (DVIC).

Artiklen fortsætter efter annoncen

Illustration: Google Earth.

Men ifølge de fem tidligere medarbejdere, der nu er et godt stykke oppe i årene, var det ikke rumskibe, som teknikerne havde travlt med - men i stedet udviklingen af superhemmelige overvågningsfly, der skulle beskytte USA mod et eventuelt atomangreb.

Udviklede U-2

Et af de første projekter var udviklingen af spionflyet U-2, der dog ikke var hemmelig længere end til 1960, hvor et amerikansk U-2-fly blev skudt ned over Sovjetunionen.

Men på det tidspunkt var ingeniørerne allerede i gang med udviklingen af U-2's afløser, der i første omgang gik under kodenavnet A-12 Oxcart. Flyet er blandt andet konstrueret af den legendariske Clarence L. "Kelly" Johnson fra Lockheed og var forgænger for overvågningsflyet SR-71 Blackbird.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Oxcart havde samme udformning af flykroppen udført i titanium som SR-71, hvilket gav flyet unikke stealth-egenskaber, og en form der ikke umiddelbart var genkendelig fra andre flytyper. Over 200 ingeniører og teknikere arbejdede på udviklingen af flyet, der blandt andet kunne flyve tre gange lydens hastighed.

De fem tidligere medarbejdere er oberst Hugh Slater (87), der var chef på basen. Edward Lovick (90), de i 30 år brugte radarer til at teste flyenes stealthegenskaber - herunder Oxcart, SR-71 og F-117. Kennth Collins (80), der var testpilot for CIA, Thornton Barnes (72), der var projektingeniør på Area 51 og endelig Harry Martin (77), der blandt andre var ansvarlig for at sørge for, at spionflyene var fuldt optankede måned efter måned.

Det var ikke mindst den avancerede udvikling af superhurtige fly, der lokkede de ansatte til. Men CIA var også selv opsøgende for at finde kandidater til de tophemmelige projekter.

»Firmaet (CIA,red) fandt de bedste inden for hvert område og satte dem sammen på projekterne på Area 51,« siger Thornton Barnes, der allerede blev rekrutteret som 22-årig, efter han tidligt havde demonstreret en omfattende teknisk indsigt.

Årsagen til rygter om UFO-aktiviteter afsløret

Selv om de fem medarbejdere ikke nævner UFO-aktiviteter med et ord, så afslører de dog alligevel små bidder, der kan have været medvirkende til, at de mange myter er opstået. Således foregik der reverse engineering, men det var på russiske MIG-jagere - og altså ikke på rumskibe.

Derudover bekræfter de aldrende tidligere medarbejdere også basens omfattende net af underjordiske veje, der dog relateres til områdets tidligere brug som testplads for det amerikanske atomvåbenprogram.

I alt blev der gennemført over 2850 testflyvninger med Oxcart, der ifølge de tidligere medarbejdere kan have været medvirkende årsag til en stor del af de mange UFO-rapporteringer, der har været i området. Selve Oxcart-flyvningerne blev indstillet i 1968.

Dokumentation

LA Times: The Road to Area 51
Wikipedia: Lockheed A-12 Oxcart
Wikipedia: Area 51
Dreamland: Building Map of Area 51

28 kommentarer.  Hop til debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
27
18. februar 2014 kl. 23:50

Der er noget som vi ikke ved om den basse der er lavet flere videoer om folk der filmer om natten for at se hvad der sket oppe på himmelen hvor der flyver noget fra bassen med flere tusind km i timen de bruger mange undskylniger på at de lavet noget helt andet mit bud er at man hvad fådet noget viden fra det styrt i Roswell hvor man har ført den genstand til area 51 og fådet teknologi fra det ydre rum :-)

26
5. januar 2010 kl. 00:53

En UFO er et flyvende objekt, der er ikke er identificeret. Hvis de på Area 51 har arbejdet med at designe spionfly, så har de vel netop arbejdet med UFO'er...

25
5. januar 2010 kl. 00:17

This is NOT a UFO web site.

skrives på siden. Dette betyder forhåbentligt ikke, at eventuelle billeder er censureret bort.

Der kan være mange praktiske årsager, til at ikke tage udgangspunkt i "UFO'ers" tallerkenformede udseende når der designes fly. Dog er designet hellikoptere, balloner, og "projektiler" der i udseende minder om UFOer. Ved UFO forstås blot et uidentificeret flyvende objekt. Netop dette, er jo essensen bag det som udvikles i Area 51: At udvikle fly, der forbliver uidentificerede af fjenden. Mange tror fejlagtigt, at UFO'er nødvendigvis er fartøjer fra andre planeter, tidsrejsende eller folk fra andre dimensioner, og at de ikke udvikles og laves af mennesker. Men langt de fleste UFO'er er udviklet og bygget af mennesker. Formålet er, at ikke blive set, og ikke kunne identificeres. De skal helst være usynlige på radar, og ikke kunne identificeres i luften. Et ægte spionfly, vil ikke blive set. Og bliver det set, vil det fejlfortolkes og måske rapporteret som noget andet.

24
4. januar 2010 kl. 23:59

Hvis vi skal se lidt seriøst på Area 51 (eller Groom Lake, som det nok mere korrekt hedder i dag), så tag et kig på www.dreamlandresort.com

Det er et site drevet af entusiaster og flynørder, som meget sagligt og faktuelt rapporterer om, hvad der findes på Area 51 nu og før i tiden. Der findes nok ikke bedre kilde til information om Area 51 nogle steder. Og der lægges stor vægt på, at det kun handler om bekræftede eller plausible hændelser, selvom UFO-jægerne stikker hovedet forbi debatforummet af og til... til stor glæde for de-bunkerne

23
4. januar 2010 kl. 14:36

Folk fra Area 51 ville aldrig indrømme noget og hvis de gjorde skulle de nok hurtigt få mundkurv på. Det er lidt sjov at firmaet USA er det eneste land så vidt jeg ved der IKKE vil udtale sig om ufo´er.

Det er fuldstændigt kontroleret, hvad folk fra Area 51 siger. For at komme til at arbejde der, får du indopereret et hemmeligt implant, der gør at du ikke siger noget uovervejet. Selv dem der arbejder der, ved ikke de har implantet. Implantet kan også forhindre, at de går hen og kigger, hvor der er noget de ikke må se - eller det kan få dem til at "lukke øjnene", når der er noget de ikke må vide. Area 51, og masser af andre millitærprojekter, vil være helt umulige, uden sådanne implanter af hensyn til millitærets og statssikkerheden. Indtil de blev udviklet, var svært at holde projekter tophemmelige.

Man har i USA udviklet flere "tallerkener", og eksperimenteret med tallerkenfacon som fly. Hvis man har udviklet fly i Area 51, er måske usandsynligt, at de ikke har haft fingrene i sådanne typer, om ikke bare for at teste dem. Sovjet har vist også udviklet "tallerken" typen.

22
15. april 2009 kl. 00:31

Har du noget imod, at vi sætter et "æ" ind i springhoved !

21
14. april 2009 kl. 23:05

Da jeg læste dit nonsens,Tommy,håbede jeg på at der i det mindste var lidt humor eller måske til sidst en pointe. Men det var rent spild af tid.

Du har ret: Der har ikke været den ringeste humor.

Altsammen har det det handlet om overgrebet på på WTC og de Københavnske Sporveje.

  • samt Pia Kærgårds rolle heri.

Indlægget er dødeligt seriøst

  • som kryptonit er det.

Beware of that!

  • and Pia K!

Tommy

20
14. april 2009 kl. 23:01

Læste heldigvis kun en meget lille del af Tommys indlæg. Utroligt at han vil skrive så meget uden noget på hjerte.

Vidste ikke at SR-71 (var det ikke Lyndon Johnson der kom til at kalde det SR-71 i stedet for RS-71?) og oxchart var stealth. Troede de baserede deres forsvar på overlegen fart (DeHavilland Mosquito beviste den idé).

19
14. april 2009 kl. 22:58

Hvad snakker du om? er Jorden da ikke flad?

I min have jo, der er den ganske flad

The world is neither round nor flat, - it's croocked! BJ

18
14. april 2009 kl. 22:24

Da jeg læste dit nonsens,Tommy,håbede jeg på at der i det mindste var lidt humor eller måske til sidst en pointe. Men det var rent spild af tid.

17
14. april 2009 kl. 22:07

men hvad var de?

Der har været nogle få observationer i USA, hvor der vitterlig var observeret tallerkenformede eller vaffelformede objekter, der fint kunne ligne et omvendt V, eller lidt mere fladt.

Ja, lidt hen af en Apollo kapsel eller et springhoved på et atommissil.

Men hvad var de for nogle objekter?

Går man efter i de amerikanske arkiver, vil man støde på oplysninger om, at der havde været atomsiloer, der har været ude for "uheld", hvor missilet sprang i stumper og stykker og i et sådant tilfælde skulle springhovedet helst gerne sende sig selv væk fra siloen, førend springhovedet også blev ødelagt og radioaktive stoffer blev spredt rundt på baserne, hvor siloerne havde været udsat for uheld.

Nu kunne disse springhoveder faktisk flyve lidt langt væk og lande steder, hvor almindelige mennesker også havde øjne at se med og hvad var det de så?

De så et tallerkenformet objekt falde til jorden og når det skete, hvem kom så farende med alt sit isenkram og lagde et røgslør ud?

I folks øjne ville det være et ufo med udenjordiske væsener, for militæret kunne jo ikke sådan blot fortælle, at deres atom-siloer sprang i luften, i ny og næ, vel.

Derfor var det en kærkommen ting, at folk opfattede det skete som ufohændelser og ikke som meget uheldige og langt farligere hændelser end fremmede væseners besøg her på Jorden.

Derfor fik ufo-hændelserne lov til at florere med militærets velsignelse, for så ville virkelighedens hændelse netop være ikke kendt hos den almindelige befolkning, for tænk hvad befolkningen ville have sagt, dersom de fik oplysning om, at atomsiloerne sprang i luften og sendte atomarmerede springhoveder rundt om i nabolaget, som godt nok ikke var springfarlige, da de ikke havde detonatoren indsat.

Ufo'erne er reelle, men de var ikke hvad folk ellers troede at de var, for så ,ville de vitterlig være blevet langt mere angste end som så.

Jeg har ikke selv gået efter i de amerikanske arkiver, men kan huske en notits i Ekstra Bladet eller også var det Politiken, en gang i begyndelsen af 70'erne, langt inde i bladet, hvor der stod om atomsilouheld, men ingen tog særlig meget notits af artiklen.

Men dengang var der jo en kold krig og så måtte selv den danske presse gå på listesko.

Med venlig hilsen Lars kristensen

16
14. april 2009 kl. 21:51

"Man behøves da ikke at være ingeniør" for at kunne indse, at de to B767fly umuligt kunne få de kæmpemæssige WTCtårne til at kollapse: "de var jo ikke andet end myg."

  • klart, at her har vi at gøre med noget, der ikke tåler dagens lys.

Men analogien med myg; den er der sund fornuft i. Ja men, et myggestik kan vi på vores krop, jo blot le ad.

  • men gør vi det, hvis det er en malariamyg?

Næh, næppe. Den har netop noget mere med, så vores kæmpestore krop, versus myggen, kommer til kort. Den har noget med, som vil underminere os indefra: malariaparasitten.

Som enhver kan se, jeg går frem i en abslout rationalitet; uangribeligt!!

Men de B767myg; jo - de havde noget med. Ellers kunne det ALDRIG været sket. Der var åbenlyst en skjult agenda; noget frygteligt hemmeligt. Og dette var:

KRYPTONIT!

Jeg forventer mig intet, fordi vi er nogle få, som TØR se sandheden, bestemt ikke. Men igen skulle der være blot én, som kan se, at her følges den dybeste videnskabelige metodik, fordi det er, hvad vi står får, føler jeg, at mit mod er værdsat.

  • selv om jeg ved, at DE er snart kommer efter mig: CIA, krisehjælpsterapeuterne - og især de, der nedlagde De Københavnske Sporveje.

Jeg ved, at nu er mange af jer væk, i skjul. Men var folk ikke det; da Winston Churchille advarede imod Hitler?

  • men gå du blot. Også hensynet til din familie..

Men igen: Der gås strengt frem i evnen til logisk at disputere; jeg må her kreditere Erasmus Montanus.

Men det var kryptonit, det drejede sig om.

Det frygtelige var, at netop på Area 51 blev også Superman holdt indespærret; ja: det er sandt!

Jo nogle gange overgås virkeligheden af fantasiløse fysikere og ingeniører. Netop den 11. september var Dich Cheenye på besøg; man slækkede på sikkerheden; Superman havde lidt kryptonit tilbage, som havde gemt i et præservativ.

Men dette fik han sin kraft tilbage; vidste, hvad der skulle ske; og fløj på fuld kraft imod New York, hvor han mødte i WTC: Pia Kjærsgård.

Dette lammede Superman i det afgørende handlingsøjeblik, hvor kun han kunne have neutraliseret kryptonitten.

  • resultatet kender vi alle.

Men ud måtte Superman og Pia K. Det skete på ryggen af de to motorer.

  • alle ved da, at motorer ikke kan flyve selv. Men det gjorde de: de landede 6 gader væk. Det ville jo have krævet en UFATTELIG kraft. Næh det var Superman, der red på den ene, og Pia K på den anden. Han havde kraften på sit sæt; hun fremdrev fra sit agterspejl, som sådan nogen jo altid har gjort det.

  • det er de nøgne fakta!

Det er ærgeligt at verden ikke vil vågne op. Ja: Man kalder os konspirationsfanatikere endog. JA!

Men vi helmer ikke før end, vi finder sandheden.

  • næh egentlig, før end I holder med, at tro, at "tør" faglig viden; en såkaldt respekt for fysikens love. Ja, men altså Pia: "Hvad skal vi dog bruge den slags akademikere til"; når vi kan bruge vores sunde menneskelige fornuft, som ikke nødvendigvis holder sig til facts.

Det her er en konspiration lavet af CIA, BUSH, bin LADEN, muslimer og Pia K. Især den skjulte alliance af de to sidste er umanerlig ondartet; så genialt skjult.

Men vi er nogle, der klart kan se det. And: Are ready to pay the prize.

  • og det der med månelandingen:

Det var Supermann, der som holdt gidsel, tog billederne fra månen; godt nok. Men da han fotograferede, at Jorden er rund, vidste enhver jo, hvad det var, vi havde med at gøre.

  • skulle undertegnede være paranoid?

Nej det hele startede med, at de nedlagde Københavns Sporveje: De ville af med de vidunderlige Dússeldorfere. Der skulle vi Socialdemokrafter have stået fast.

Havde vi gjort det, var angrebet på WTC ALDRIG SKET!

Tommy

15
14. april 2009 kl. 21:00

Stol aldrig på en konspirationsteori. Der ligger en sammensværgelse bag. ;)

14
14. april 2009 kl. 19:36

I min have jo, der er den ganske flad

13
14. april 2009 kl. 19:35

Flemming Rasmussen har næsten ret.Men det var ikke WTC, der blev væltet af UFOer, men Washington monumentet. Det er rigtigt nok. Jeg så det selv i fjernsynet.

De går nok og arbejder på Aurora-projectet i øjeblikket, hvis der er nogen, der er interesseret i at vide, hvad der sker på Area 51.

12
14. april 2009 kl. 19:21

Hvad snakker du om? er Jorden da ikke flad?

11
14. april 2009 kl. 18:06

Få ved, at der også er fundet rester af kryptonit fra WTC

Snork... Men en hel del er ved at falde i søvn over den ældgamle strategi med at hive latterlige konspirationsteorier i manegen, hver gang man skal have 9/11 nedgjort. Guilt by association.

Sjovt at forestille sig hvor mange mennesker, der mon ligeså desperat forsvarede ideen om at jorden var flad. Ikke nødvendigvis fordi de havde interessesammenfald med den magtelite, der gennemtvang den ortodokse forestilling, men mere fordi det ville gøre for ondt at skulle revidere sit verdenssyn.

10
14. april 2009 kl. 15:51

Det er jo bare røgslør det hele, der var helt sikkert UFOer over det hele!!! :)</p>
<p>Klart - det var nok også dem, der væltede WTC ;o))</p>
<p>(apropos en anden heftig herværende "debat" )

Alle ved, at de også eksperimenterede med kryptonit, som de havde fat i fra "dem derude".

Få ved, at der også er fundet rester af kryptonit fra WTC; uotvisteligt - ganske vist i en demaskeret nannotermitform - men det var kryptonit. Ellers kunne de tårne umuligt have kollabset som følge af et mindre sammenstød med et par fly - og et par småbrande.

Kryptonit anvendt på den måde lige midt i et finanskvarter kan have frygtindgydende konsekvenser for den globale økonomi; men det virker langtsomt: og det er altså det vi nu er vidne til.

Der bør afgjort graves dybere i den sag.

Tys; tys!

Tommy

9
14. april 2009 kl. 15:34

Folk fra Area 51 ville aldrig indrømme noget og hvis de gjorde skulle de nok hurtigt få mundkurv på. Det er lidt sjov at firmaet USA er det eneste land så vidt jeg ved der IKKE vil udtale sig om ufo´er.

Artiklen i LA Times omhandler Oxcard som er et oldgammelt projekt som for nylig er blevet deklassificeret og dermed kan de gamle medarbejdere tillade sig at fortælle anekdoter fra den tid.

Viden om hvad der foregår på Area 51 nu om dage er direkte sundhedsskadeligt for folk som ikke er med i det gode selskab af betroede sikkerhedsgodkendte medarbejdere. Og nej, man får aldrig hele forklaringen, af meget indlysende nationale sikkersmæsige årsager.

8
14. april 2009 kl. 15:29

"Ja, suk . . . det var sikkert også dér at månelandingerne er optaget. :lol: "

Alle ved da, at månen er lavet af en grøn ost - og man kan da ikke lande i maden...!?

7
14. april 2009 kl. 15:26

Rögslör osv. Det er da klart at amerikanerne ikke vil erkende noget reelt. Bare konspirationer alt sammen. (vel?) (smil)

6
14. april 2009 kl. 15:19

Folk fra Area 51 ville aldrig indrømme noget og hvis de gjorde skulle de nok hurtigt få mundkurv på. Det er lidt sjov at firmaet USA er det eneste land så vidt jeg ved der IKKE vil udtale sig om ufo´er.

5
14. april 2009 kl. 15:16

[quote]Det er jo bare røgslør det hele, der var helt sikkert UFOer over det hele!!! :)

Klart - det var nok også dem, der væltede WTC ;o)) (apropos en anden heftig herværende "debat" )[/quote] Hvad skulle dog bruge røgslør til, det er jo stealth-fly! (aha, den havde du vist ikke tænkt på - hva'!)

4
14. april 2009 kl. 15:07

Jeg kan absolut anbefale bogen "Skunk Works" af Ben R. Rich & Leo Janos, Warner Books, 1994. Den beskriver den samme periode, blot fra set fra designernes synsvinken og omhandler også udviklingen af F-117 og U-2.

LA Times artiklen er bestemt også værd at læse.

3
14. april 2009 kl. 14:55

Ja, suk . . . det var sikkert også dér at månelandingerne er optaget. :lol:

2
14. april 2009 kl. 14:35

Det er jo bare røgslør det hele, der var helt sikkert UFOer over det hele!!! :)

Klart - det var nok også dem, der væltede WTC ;o))

(apropos en anden heftig herværende "debat" )

1
14. april 2009 kl. 14:10

Det er jo bare røgslør det hele, der var helt sikkert UFOer over det hele!!! :)