Analyse: Derfor laver tyskerne ikke bare en Tesla
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Analyse: Derfor laver tyskerne ikke bare en Tesla

PLUS.
Tesla har fået succes, men de tyske bilproducenter hænger i bremsen, når det kommer til elbiler. Herover er det Teslas model 3 på fabrikken. Illustration: Tesla

Den europæiske bilindustri står foran enorme omvæltninger, og løsningen kunne umiddelbart være at ‘lave en Tesla’. Men økonomiske, politiske og strukturelle forhold står i vejen. Den tyske bilindustri er dog fuldt ud klar over truslen og investerer nu massivt.

Hvorfor gør tyskerne ikke bare som Tesla og bygger elbiler? Spørgsmålet har lydt utallige gange og hentyder naturligvis til, at amerikanske Tesla langt om længe har fået succes med deres lækre elbiler, mens de tyske producenter mildt sagt ser ud til at hænge i bremsen – ja, faktisk vil mange mene, at

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

hele den europæiske bilindustri er bagstræberisk og derfor på vej til at blive overflødiggjort af en fremadstormende og anderledes måde at producere personbiler på. Stormen blæser fra den amerikanske vestkyst med techvirksomheder som Tesla i spidsen og ikke mindst fra Asien, hvor myndigheder med et snuptag sætter standarder for, hvor mange elbiler der skal være på vejene inden for en vis år...