AI-software løser Rubiks-terning med én hånd – og tager et skridt mod 'den generelle AI'
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

AI-software løser Rubiks-terning med én hånd – og tager et skridt mod 'den generelle AI'

PLUS.
Illustration: OpenAI

OpenAI har udviklet en kunstig intelligens, der er i stand til at løse Rubik's Cube med én hånd. Fokus har været på at overføre løsningen fra virtuelle miljøer til den virkelige verden og gøre dem robuste på vejen mod en generel AI.

Bare fordi noget kan lade sig gøre i et virtuelt miljø, er det langtfra garanteret, at det også kan fungerer i den fysiske verden. Det viser en helt ny løsning på de berømte Rubiks-terninger, som San Francisco-baserede OpenAI har udviklet. OpenAI, der blandt andet har Elon Musk blandt sine stiftere

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

og Microsoft blandt de økonomiske bidragydere, har det overordnede mål at udvikle en generel kunstig intelligens (AGI), kommer hele menneskeheden til gode. Med det i baghovedet kan det måske virke lidt underligt, at det er en Rubiks-terning, som er genstand for udviklingen. Men pointen er, at sådan en terning indeholder en masse af de udfordringer, som udviklerne hos OpenAI gerne vil undersøg...