Aarhus Letbane: »Vi får først et almindeligt år i 2020«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Aarhus Letbane: »Vi får først et almindeligt år i 2020«

PLUS.
Direktør for Aarhus Letbane fortæller om udfordringerne ved at koble en letbane i byen med gamle, eksisterende lokalbaner. Illustration: Aarhus Letbane

Det har været en så kompliceret proces at koble en letbane sammen med to jernbaner, at Aarhus Letbane først kan se frem til ordinær drift i 2020, siger direktør.

Allerede i middelalderen var Grenaa en vigtig by. Byen er Djurslands største, men siden Aarhus Nærbanes Desiro-tog kørte deres sidste tur den 25. august 2016 for at give plads til letbane-arbejdet, har der ikke kørt tog til den gamle købstad. Meget tyder på, at 2019 bliver året, hvor togdriften på Djursland

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

kan genetableres. Og dermed kan der efterhånden bindes en sløjfe på det østjyske letbaneprojekts første etape med flere års forsinkelse. Sagen er, at det at skulle drive to jernbaner og en letbane, som har været en bunden opgave for Aarhus Letbane, har vist sig langt mere kompliceret, end man havde forestillet sig, siger direktør Michael Borre til MobilityTech. »Der er meget stor fo...