1984: IC3-toget bliver en teknisk og trafikal revolution

Klik på billedet for at læse artiklen fra 24. august 1984

Læs også: IC3-togsæt kommer ikke til tiden

Læs også: Testtur: De nye lyntog kører fremragende

Læs også: 1895: Statsbanernes nye tenderlokomotiver kan køre i begge retninger

Læs også: 1983: Danskbyggede MY-lokomotiver blev ingen succes

Emner : Tog
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Der var da også knaster med at få det i drift men de blev fjernet. Jeg kører her, 25 år senere jævnligt med IC3 fra Københavnt til Århus. Det er stadigvæk et behageligt tog at køre i. Der er geniale ting i det som man sidenhen har tabt. For eksempel pladsen til store kufferter mellem sædeblokkene.

  • 21
  • 0

Og når jeg skal gennem de automatiske døre, står jeg gravalvorlig og slår korsets tegn - og så går de op. Hellere det end den der viften i det ene håndled, som togførerne bruger.

  • 10
  • 3

38 år

Som skrevet så var der nogle "knaster". Det var helt klart et kriseprojekt undervejs. IC3 blev først sat i drift i 1990, og jeg kørte først med dem lige efter at tunellen var åbnet i 1997. Det var så tidligt at vi på 1'e klasse fik lov til at komme ud i førerrummet og se underkørslen.

  • 5
  • 0

I "gamle" dage benyttede jeg ofte toget.

Første gang jeg kørte med IC4 var jeg faktisk rystet over den dårlige kvalitet og komfort.

❤ IC3

  • 5
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten