1952: Tre konstruktioner var i spil til Munkholmbroen
Broer12. november 2022 kl. 10:00
Den endelige udformning af broen øst for Holbæk blev med tre buefag i jernbeton og med vejbanen kun 3,5 meter over daglig vande. Vanskelige funderingsforhold betød, at pælespidserne måtte ned til kote -25.

Søren Rask Petersen
Skrivende og redigerende journalist
Artiklen er ældre end 30 dage

Søren Rask Petersen
Skrivende og redigerende journalist
Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 26. juli 1952
Læs også: 1943: Ny bro med 11 jernbetonbuer forbinder Møn med Sjælland
Læs også: 1938: Ny Knippelsbro bliver langt bredere
Læs også: Yderst vanskelige funderingsforhold ved Oddesundbroen
Læs også: Den nye Lillebæltsbro får en spændvidde på 600 meter
Ingen kommentarer endnu. Start debatten
DelUdskriv
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat