1952: Tre konstruktioner var i spil til Munkholmbroen

12. november 2022 kl. 10:00
1952: Tre konstruktioner var i spil til Munkholmbroen
Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Den endelige udformning af broen øst for Holbæk blev med tre buefag i jernbeton og med vejbanen kun 3,5 meter over daglig vande. Vanskelige funderingsforhold betød, at pælespidserne måtte ned til kote -25.
Artiklen er ældre end 30 dage

Link Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.

Ingeniørens tidsmaskine

Link Illustration: Ingeniøren.

Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.


Klik på billedet for at læse artiklen fra 26. juli 1952

Læs også: 1943: Ny bro med 11 jernbetonbuer forbinder Møn med Sjælland

Læs også: 1938: Ny Knippelsbro bliver langt bredere

Læs også: Yderst vanskelige funderingsforhold ved Oddesundbroen

Læs også: Den nye Lillebæltsbro får en spændvidde på 600 meter

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger