1933: Fireakslede bogievogne øger fart og komfort i Københavns sporvogne
Transport13. september 2020 kl. 14:00
Ved konstruktionen af de nye sporvogne har stadsarkitekten fundet inspiration i et luftfartøjs kabine, og ved inddelingen af vinduer er det lykkedes at give motorvogn og bivogn et mere ensartet udseende, end man ser andre steder.

Søren Rask Petersen
Skrivende og redigerende journalist
Artiklen er ældre end 30 dage

Søren Rask Petersen
Skrivende og redigerende journalist
Ingeniørens tidsmaskine
Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Klik på billedet for at læse artiklen fra 12. august 1933
Læs også: Sporvognenes tid rinder ud i København, Aarhus og Odense
Læs også: Frederiksberg Sporveje går sine egne veje
Læs også: Københavns Sporveje overvandt uvilje mod luftledninger
Læs også: Københavns Sporveje får automatgear
Ingen kommentarer endnu. Start debatten
DelUdskriv
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat