1933: Fireakslede bogievogne øger fart og komfort i Københavns sporvogne

13. september 2020 kl. 14:00
1933: Fireakslede bogievogne øger fart og komfort i Københavns sporvogne
Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.
Ved konstruktionen af de nye sporvogne har stadsarkitekten fundet inspiration i et luftfartøjs kabine, og ved inddelingen af vinduer er det lykkedes at give motorvogn og bivogn et mere ensartet udseende, end man ser andre steder.
Artiklen er ældre end 30 dage

Link Illustration: Ingeniørernes Danmarkshistorie.

Ingeniørens tidsmaskine

Link Illustration: Ingeniøren.

Siden 1892 har Ingeniøren forsynet de danske ingeniører med nyheder inden for teknikkens verden. Mange af dem er et gensyn værd, og i Ingeniørens tidsmaskine dykker vi ned i de gamle årgange og linker til nogle af de vigtige, interessante, sjove eller bare læseværdige artikler. Find selv flere her i Ingeniørernes Danmarkshistorie.


Klik på billedet for at læse artiklen fra 12. august 1933

Læs også: Sporvognenes tid rinder ud i København, Aarhus og Odense

Læs også: Frederiksberg Sporveje går sine egne veje

Læs også: Københavns Sporveje overvandt uvilje mod luftledninger

Læs også: Københavns Sporveje får automatgear

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger